Tiedote Koronavirukseen liittyen

Koronaviruksen (Covid-19) aiheuttama pandemia muuttuu tällä hetkellä nopeasti. Yhteiskunnassamme pyritään kaikin keinoin rajoittamaan viruksen leviämistä. Esimerkiksi yliopistot, ammattikorkeakoulut ja lukiot siirtyvät tai ovat jo siirtyneet pääosin (tai täysin) etäopetukseen. Myös lukuisat muut tahot ovat ryhtyneet toimenpiteisiin, joilla viruksen leviämistä pyritään hillitsemään.

Haluamme olla vastuullinen toimija ja pyrimme myös omalla toiminnallamme rajoittamaan viruksen leviämistä. Olemme päättäneet siirtyä etäopetukseen (eLIVE) välittömästi. Kaikki tunnit pidetään tästä eteenpäin etäopetuksena (eLIVE). Jatkamme lähiopetusta paikan päällä heti kun se on viranomaisten mukaan mahdollista. Päätöksen taustalla on, se että haluamme suojella kurssilaisia sekä opettajia virukselta, jotta voimme jatkaa valmistautumista valintakokeeseen mahdollisimman hyvin. Olemme saaneet kurssilaisilta useita huolestuneita yhteydenottoja ja toivomuksia siirtyä etäopetukseen mahdollisimman pian.

Mitä eroa on "eLIVE" opetuksella ja verkkovalmennuskurssilla?

"eLIVE" opetus pidetään alkuperäisen aikataulun mukaisesti ja opetukseen osallistuu vain yksi kurssiryhmä kerrallaan. "Livenä" pidetty opetus mahdollistaa vuorovaikutuksen tuntien aikana. Kurssilaisilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä sanallisesti ja kirjallisesti sekä opetuksen aikana että tuntien jälkeen. Verkkovalmennuskurssilaiset saavat käyttöönsä "vain" luentatallenteet ja kysymysten esittäminen on mahdollista vain moodlen keskustelualueilla. Mielestämme reaalikainen nettiluento on parempi ja tehokkaampi tapa oppia kuin luentotallenne, mutta tämä on mielipidekysymys. Lähiopetuskurssien osalta palaamme lähiopetukseen paikan päällä hetki kun se on mahdollista.

Tallennamme pitämämme "eLIVE" tunnit ja ne tulevat kurssilaisten katsottaviksi Moodle ympäristöömme.

Lähiopetuskursseille voi edelleen ilmoittautua. Tunnit pidetään toistaiseksi eLive opetuksena.

Jukka Köngäs

Ekonomivalmennus

asiakaspalvelu@ekonomivalmennus.com

P:020 7310550

www.ekonomivalmennus.com

Hei

Kuten olemme lähiopetuskurssille ilmoittautuneille aiemmin ilmoittaneet, niin olemme siirtyneet kursseilla eLIVE-opetukseen 16.3.2020. Ensimmäiset tunnit on pidetty ma 16.3. ja ti 17.3. Jatkamme lähiopetusta paikan päällä heti kun se on viranomaisten mukaan mahdollista. Tämän hetken tiedon mukaan rajoitukset lähiopetuksen järjestämisessä ovat voimassa ainakin 13.4.2020 saakka.

"eLIVE" opetus toteutetaan Zoom Video Communications yrityksen (www.zoom.us) ohjelmalla.

Tällä hetkellä (17.3.) olemme pitäneet 4 eLive-oppituntia ja kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Kaikki on toiminut suunnitellusti ja meillä ei ole ollut lainkaan teknisiä ongelmia. Helmikuun kurssilaisilta saamamme palaute on ollut erittäin hyvää, alla muutamia palautteita eLive-tunneista.

Seuraavassa helmikuun kurssilaisten kommentteja ensimmäisten tuntien jälkeen.

Joona: "Todella hyvä"
Tiina: "Yllätti todella positiivisesti"
Riku: "Yllättävän toimiva ratkaisu"
Kalle: "Tämä oli toimivampi ratkaisu kuin osasin odottaa"
Laura: "pystyi keskittymään paremmin kuin normaaleilla tunneilla"
Sonja: "tykkään"
Sanni: "Kiitos oikein helppo seurata opetusta."

Seuraavassa kommentteja siihen, kun helmikuun kurssilaiset vertaavat eLive-opetusta luentotallenteisiin.
Eemeli : "Ehdottomasti parempi"
Riku : "Paljon parempi kun tallenteet"
Veera: "On parempi"
sanni.k: "Luentotallenteissa keskittymine itsellä ainakin herpaantuu helpommin."
Riku R: "on parempi kun voi kysyä jos on jotain kysyttävää"
Anna : "Paljon parempi. Ei ajatukset harhaile muualle!"
Tiia: "jos tulee kysymys niin saa heti vastauksen, siksi parempi"
sanni.k: "Jep samaa mieltä, kuin tiia. Itsellä joskus kysymyksiä jää itsenäisestä lukemisesta, jotka olisivat jääneet kysymättä katsomalla tallenteita"

Mitä eroa on "eLIVE" ja verkkovalmennuskurssilla?

"eLIVE" opetus pidetään alkuperäisen aikataulun mukaisesti ja opetukseen osallistuu vain yksi kurssiryhmä kerrallaan. "Livenä" pidetty opetus mahdollistaa vuorovaikutuksen tuntien aikana ja niiden jälkeen. Kurssilaisilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä suullisesti tai kirjallisesti sekä opetuksen aikana että tuntien jälkeen. Aktivoimme kurssilaisia monilla kysymyksillä tuntien aikana ja kurssilaiset vastaavat reaaliaikaisesti kysymyksiin eLive-tunneilla. Verkkovalmennuskurssilaiset saavat käyttöönsä "vain" luentotallenteen ja kysymysten esittäminen on mahdollista vain moodlen keskustelualueilla. Mielestämme reaaliaikainen nettiluento on parempi ja tehokkaampi tapa oppia kuin luentotallenne. Kurssilaisemme ovat vahvistaneet tämän pidetyillä eLive-tunneilla.

eLive-opetus myös aikatauluttaa ja rytmittää opiskelua, koska tunnit pidetään aikataulun mukaisesti. Pidämme myös lähiopetuskurssilaisille kaikista aineista muutamia kysely tunteja verkossa.

Ystävällisin terveisin

Jukka Köngäs